“Belgesel çekmek için en güzel dönem” Mete Gümürhan

66. Berlin Uluslararası Film Festivali’nin Generation Kplus bölümünde jüri özel mansiyon ödülü kazanan ilk Türk belgeseli “Genç Pehlivanlar” ın yönetmeni Mete Gümürhan, 3 Mart Cumartesi gerçekleşen “Yaratıcı Belgeseller” paneline katıldı. 
“Yaratıcı Belgeseller” paneli “Beyond24 İstanbul” un organizasyonunu da üstlenen yapımcı Suzan Güverte’nin moderatörlüğünde; “Genç Pehlivanlar” belgesel filminin yönetmeni Mete Gümürhan, “Babasının Kızı” belgesel filminin yönetmen Melisa Üneri, “Blue” belgesel filminin yönetmeni Sertan Ünver ve “Benim Varoş Hikayem” belgesel filminin yönetmeni Yunus Ozan Korkut’un katılımıyla gerçekleşti.

Katılımcılar filmlerini yaparken izledikleri yolu, hazırlık ve prodüksyon süreçleri ile kişisel deneyimlerini aktardılar.

Suzan Güverte’nin “Türkiye’de belgesel algısı nasıl? Çekimler sırasında yaşadığınız zorluklar neler?” sorusuna Mete Gümürhan; “Belgesel çoğu yerde propaganda filmi olarak görülüyor ve sürekli kendini anlatman gerekiyor. Benim neyim var ki çekeceksin gibi bir algı var. Saatlerce ne çekeceğimizi ve kendimi birilerine anlatma ihtiyacı duyuyordum. Buna rağmen tuhaf durumlarla da karşılaşıyordum. “Genç Pehlivanları” ı çekerken; çekime gitmeden hemen önce arayıp; ‘Gelme! Polise giderim, sen çocuğumu kaçırmaya geliyorsun’ gibi tepkilerle karşılaştığım oldu. Böyle süprizlere açık ve esnek olmak gerekiyor.” şeklinde yanıt verdi.

Gümürhan, belgesel ile kurmaca arasındaki farkı ise şu sözleriyle açıkladı; “Bana göre kurmaca ve belgesel arasında fark yok. İzinler, çekimler, planlar aynı. Fark yok. Sadece belgeselde bence ekibin daha küçük olması gerekiyor. Sıfırdan bir şeye başlamak için en iyi çağdayız. Bir çok belgesel fonu var. Belgesel çekmek için en güzel dönem.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Taare Zameen Par - Yerdeki Yıldızlar Film Eleştirisi

Takhté siah | Kara Tahta | Filmi'nin Eleştirel Analizi

Yılmaz Güney Hayatı ve Tüm Filmleri